יום שלישי, 24 ביולי 2012

משחק: המקסיקני- The Mexican

סוג: משחק קוביה
מספר משתתפים: כמה שרוצים
אביזרים: שתי קוביות
דרגת שכרות: בינונית
מטרת המשחק: לצבור את מספר הנקודות הגובה ביותר ע"י הטלת קוביות .

אין הרבה משחקי שתיה שמשתמשים בקוביות וגם אלו שיש בדרך כלל לא מתוחכמים או מעניינים במיוחד, וחבל. הרבה יותר פשוט לקחת אתך זוג קוביות מאשר כמה חפיסות קלפים.
הפעם מצאתי משחק קוביות מוצלח. אמנם קצת מסובך ללמוד אותו אבל אחרי שמצליחים הוא מאוד תחרותי.

בתחילת המשחק בוחרים באיזשהי דרך את השחקן שיתחיל (מבחינתי תקבעו את זה בתחרות ריצה, תחרות שתיה, you name it. אם כי הכי פשוט יהיה להטיל קוביה).
השחקן שמתחיל זורק את הקוביות ומנסה לצבור כמה שיותר נ'ק, באופן הבא:

בכל הטלת זוג קוביות המספר הגבוהה הוא ספרת העשרות והנמוך הוא ספרת האחדות. לדוג' בהטלת 1:6 מקבלים 61 נק' ובהטלת 4:5 מקבלים 54 נק'.
בהטלת דאבל- מכפילים את המספר במאה. לדוג' ב 2:2 מקבלים 200 נק'.

בנוסף יש הטלות מיוחדות:
חלאה- זו הטלה של 1:3- המטיל צריך לשתות כוס אחת. (והניקוד שלו הוא 31 אלא אם רוצה ומותר להטיל הטלה נוספת).
המקסיקני זו הטלה של 1:6- גורמת לכך שמספר המשקאות המפסיד יצטרך לשתות יוכפל (מתחילים מ1). כמובן שכל פעם שמשהו מקבל 1:6 מספר המשקאות מוכפל כך שבסוף המשחק המפסיד עלול לשתות די הרבה.

לשחקן המתחיל יש את אפשרות לבחור כמה פעמים בתור שלו הוא רוצה להטיל את הקוביות (בין 1 ל3), תוך שהוא לוקח סיכון- בהטלות הבאות הוא יכול לקבל מספר גבוהה יותר אבל גם יתכן שיצא לו מספר נמוך יותר. כך או כך ההטלה האחרונה היא הקובעת.
על פי הבחירה של השחקן הראשון נקבע מספר הפעמים המקסימאלי שמותר לכל שחקן להטיל. (אם הוא בחר להטיל פעמיים, לכולם מותר פעמיים). כל משתתף מטיל את הקוביות בתורו, ולאחר שהסתיים הסיבוב נקבע המפסיד והא צריך לשתות.
 כלל נוסף, אם בסיבוב מותר לזרוק כמה הטלות, השחקן יכול להחליט שהוא רוצה להטיל פעם נוספת רק קוביה אחת מבין השתים. לדוגמא, כשמתקבל 1 באחת הקוביות או מספר גבוהה כמו 5 השחקן יכול לבחור להטיל רק את הקוביה השניה ובכך להגדיל את הסיכוי לקבל תוצאה טובה.
במקרה של תיקו אפשר לחלק את המשקאות בין כל המפסידים או לקבוע אחד שישתה בהטלת קוביה.

חוקים אפשריים נוספים:
ניתן להחליט שמשחקים יותר מסיבוב אחד עד לקביעת המפסיד.
ניתן להוסיף הטלות חברתיות או חוקי הטלה נוספים לדוג'- 6:6 תהיה הג'וקר וכולם חייבים לשתות. תפעילו את הדמיון ותהפכו את המשחק למעניין יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה