יום ראשון, 17 ביוני 2012

Queens- או: חמשת הרבעים- חלק רביעי

מרכיבים:
1 מנה ג'ין לונדוני יבש (Gordon`s)
1 מנה וורמוט יבש (Martini Extra Dry)
1 מנה וורמוט מתוק (Cinzano Bianco)
1 מנה מיץ אננס


באנגלית: קווינס
קטגוריה: קוקטלים קלאסיים
אלכוהול מוביל: ג'ין
סוג כוס: מרטיני
דרך הכנה: ערבוב וסינון
טעם עיקרי: מתוק
צבע: צהוב בהיר עכור
חלק מסדרת המשקאות על שם רבעים של העיר ניו-יורק.
בניגוד לקוקטייל המנהטן המפורסם ואפילו לקוקטייל הברונקס, קשה מאוד למצא מידע על הקוקטייל הזה. על פי הסיגנון אפשר להניח שגם קוקטייל זה הומצא בסביבות תחילת המאה ה-20.

הקוקטייל היה מאוד דומה בטעם למליון דולר (ללא הפתעה, שכן מדובר באותם מרכיבים בדיוק). ההבדלים הבודדים מהקוקטייל ההוא היו: מרקם נוזלי יותר- שכן לא נעשה כאן שימוש בביצה ובפרי טבעי, וטעם מעט מתוק יותר משום שהשתמשתי במיץ אננס מתאילנד* שהיה מתוק בהרבה מהמיץ הטרי (אם כי עדיין חלש ולא דומיננטי כפי שהיה מצופה ממשקאות עם פרי). האננס מורגש בעיקר בריח ובאפטרטייסט.

בשורה התחתונה לא מדובר בקוקטייל מרשים במיוחד. יש לו טעם מתוק עדין וצבע חיוור מדי שמזכיר יין לבן אבל אני חושב שזה יכול להוות קוקטייל הכירות טוב למשקאות ג'ין-וורמוט עבור אנשים שלא מכירים את שילוב הטעמים שכל כך נפוץ בקוקטיילים הקלאסיים.

* החלו לייבא מיץ אננס ללא תוספת סוכר או חומרים משמרים. הטעם מתוק יותר מלסחוט אננס טרי [כנראה בגלל סוג האננסים שמייבאים לארץ] והמחיר סביר.

תגובה 1:

  1. למעשה זה הקוקטייל האחרון בסדרה. אני לא מכיר קוקטייל על שם סטטן איילנד, והקוקטייל ברוקלין כולל סוג של ליקר אמרו שכבר לא מייצרים (אולי אני אנסה להכין לבד בעתיד. למרות שמדובר ברמה גבוהה של הכנת ליקרים)

    השבמחק